Överlägg

Ansök till Kodachicon

KodachiCrew – ett av våra interna team

Bli funktionär hos oss och få en awesome T-shirt, samt minnen för livet och erfarenhet att sätta på ditt CV!
Har du några frågor? Maila oss på konvent@kodachi.se så svarar vi så fort vi kan!

KodachiCrew – jag ska jobba för…

Ska du jobba med en av våra försäljare, föreningar eller aktivitetsledare? För att få ditt gratis inträde till konventet behöver du registrera dig som KodachiCrew.
Har du några frågor? Maila oss på konvent@kodachi.se så svarar vi så fort vi kan!

Den som är ansvarig för butiken eller aktiviteten kommer ge dig instruktioner för ansökan – du behöver inte ansöka innan dess.

KLICKA HÄR
för att gå till funktionärsbasen

Behöver du mer vägledning för att komma rätt?
KLICKA HÄR
för att gå till Kodachicons Crew-guide!


Steg 1
Skapa ett konto

Skapa ett konto, det är lätt som en plätt! Du behöver fylla i ditt personnummer och när ditt konto är skapat är det bra att fylla i alla kontaktuppgifter.

Du kan lägga in en profilbild och skriva en profiltext om du vill – passa på att presentera dig själv!

OBS! Vi använder Närcons Panda för funktionärsbasen men vår sida har en separat medlemsbas. Du kan alltså inte använda ett panda-konto för Närcon, du måste skapa ett separat konto för vår bas.

Steg 2
Ansök till ett team

Till höger på sidan ser du en lista över alla team – klicka på dem för att läsa mer!
Där ska det finnas en beskrivning av teamets arbetsuppgifter och annat som är bra att veta.

Gå till ANSÖKAN i menyn överst på sidan. Där fyller du i vilket (eller vilka) team du vill söka till och skriver en ansökan.
Du kan bara ha EN aktiv ansökan i taget – men du kan skicka den ansökan till flera team samtidigt.

Steg 3
Vänta på svar

Hur lång tid det tar innan du får svar kan variera, vissa teamledare går igenom ansökningar rätt ofta medan andra kollar nån gång i veckan.

Om du har verifierat din emailadress kommer du få ett mail när ett svar har skickats!

Lycka till!

Butik (företag, återförsäljare)

Skicka er ansökan till sales@kodachi.se med följande:

  • Presentera er och ert företag
  • Beskriv era produkter: vad är det ni säljer?
  • Ungefär vilken yta behöver ni?
  • När kan ni vara på plats och när måste ni åka? Mer info nedan.
  • Hur många personer är ni som jobbar på plats? Mer info nedan.
  • Övriga önskemål
  • Presentation av er butik för hemsidan: skriv en kort text (50-100 ord) som vi kan lägga upp här på hemsidan för att visa upp er för världen! Texten ska vara på svenska. Skicka gärna med några bilder om ni har några.

Tider: vi ser helst att alla försäljare är på plats antingen onsdag kväll (25 maj) eller tidigt torsdag morgon (26 maj) innan vi öppnar 10.00. Vi rekommenderar att alla butiker håller öppet under våra utsatta öppettider: 10.00-20.00 tors-lör och 10.00-12.00 på söndagen. Meddela om ni inte kan närvara hela konventet!
Alla som jobbar för butiken måste registreras för att få ta del av förmånerna, bl.a. gratis inträde.
OBS! Kodachicon tar avstånd från och, i enlighet med svensk lag, tillåter INTE försäljning av olicenserade produkter samt kopior.

Artist Alley (egna verk)

ANSÖKAN FÖR KODACHICON 2022 ÄR NU STÄNGD.

Skicka er ansökan till artist.alley@kodachi.se med följande:

  • Vem du/ni är: namn, ålder och eventuell erfarenhet av liknande event
  • Beskriv era produkter: vad är det ni säljer?
  • När kan ni vara på plats och när måste ni åka? Mer info nedan.
  • Hur många personer kommer arbeta för er? Mer info nedan.
  • Presentation av er försäljning för hemsidan: skriv en kort text (50-100 ord) som vi kan lägga upp här på hemsidan för att visa upp er för världen! Texten ska helst vara på svenska. Skicka gärna med några bilder om ni har några.

Tider: Vi ser helst att alla i Artist Alley är på plats antingen onsdag kväll (25 maj) eller tidigt torsdag morgon (26 maj) innan vi öppnar 10.00. Vi rekommenderar att alla i Artist Alley håller öppet under våra utsatta öppettider: 10.00-20.00 tors-lör och 10.00-12.00 på söndagen. Meddela om du inte kan närvara hela konventet!
Medarbetare: Vi tillåter totalt max 3 personer (inklusive dig själv) som räknas in i ditt team och får gratis inträde. Glöm inte att registrera dem!

Hej, försäljare! Är du osäker på om du ska ansöka som butik eller till Artist Alley?
Det finns en gråzon mellan Artist Alley och Butiker och i många fall avgörs det av vad man säljer och vilken yta man behöver. Du kan ju ha eget företag men ändå höra till Artist Alley eftersom du skapar dina produkter själv, eller höra till butiker trots att du endast säljer dina egna verk.
Om du säljer produkter du tillverkat/framställt själv och inte behöver mer yta än ett bord är det säkrast att söka till Artist Alley, men om du har ett stort utbud som kan fylla flera kvadratmeter kan det passa bättre för både dig och oss att stå som butik istället. I slutändan är den största skillnaden var på konventet man ställer upp sitt stånd och hur stor yta man blir tilldelad – försäljare är ni ju oavsett vilket ord vi använder.
Kontakta våra försäljningsansvariga på sales@kodachi.se om ni är osäkra och behöver råd!

Scen och föreläsningar

Skicka er ansökan till stages@kodachi.se med följande:

  • Vem du/ni är: namn, ålder och eventuell erfarenhet av liknande event
  • Beskriv er aktivitet: antal deltagare på scen, vad ni ska göra (skådespel, sjunga, panel?) och vad det ska handla om. Om materialet är eller kan bli olämpligt för barn under 13 måste ni nämna det.
  • Vad ni behöver på scen: utrustning (mic, projektor), möbler, props och rekvisita
  • Önskemål för schemaläggning: vill ni helst ha eventet på en viss dag eller viss tid, eller kvittar det?
  • Om ni vill söka ekonomiska bidrag via Kodachicon, skriv vilka summor det skulle handla om.
  • Presentation av eventet för hemsidan: skriv en kort text (50-100 ord) som vi kan lägga upp här på hemsidan för att visa upp ert planerade event för världen! Texten ska vara på svenska och behöver innehålla relevant information som t.ex. språk om ni håller eventet på engelska. Skicka gärna med några bilder om ni har några.

Hålla i en aktivitet eller ett event

Gäller både enskilda arrangörer och föreningar som håller i aktiviteter.

Skicka er ansökan till aktiviteter@kodachi.se med följande:

  • Vem du/ni är: namn, ålder och eventuell erfarenhet av liknande event
  • Beskriv er aktivitet:
    Är det en tävling, lek, spel eller sysselsättning?
    Vad går det ut på? Vad är det deltagarna ska göra?
    Är det ett schemalagt event eller en löpande aktivitet med drop-in?
  • Hur många deltagare? Ange minimumkrav till maxgräns (t.ex. minst 4 pers, max 8)
  • Hur många är ni som håller aktiviteten? Alla måste registrera sig.
  • Önskemål för schemaläggning: vill ni helst ha eventet på en viss dag eller viss tid, eller kvittar det? (För föreningar och löpande aktiviteter- se nedan!)
  • Vilken utrustning behöver ni? Är det utrustning ni behöver låna av oss eller fixar ni det själva?
  • Om ni vill söka ekonomiska bidrag via Kodachicon, skriv vilka summor det skulle handla om.
  • Om ni har övriga önskemål eller behov, ange det.
  • Presentation av aktiviteten för hemsidan: skriv en kort text (50-100 ord) som vi kan lägga upp här på hemsidan för att visa upp ert planerade event för världen! Texten ska vara på svenska och behöver innehålla relevant information som t.ex. språk om ni håller eventet på engelska. Skicka gärna med några bilder om ni har några.

Med löpande aktivitet menar vi en aktivitet med drop-in som är på plats hela eller större delar av konventshelgen.
Om materialet är eller kan bli olämpligt för barn under 13 måste ni nämna det i er ansökan.

För föreningar och löpande aktiviteter: vi ser helst att alla löpande aktiviteter är på plats antingen onsdag kväll (25 maj) eller tidigt torsdag morgon (26 maj) innan vi öppnar 10.00. Vi rekommenderar att alla stående aktiviteter är öppna under våra utsatta öppettider: 10.00-20.00 tors-lör och 10.00-12.00 på söndagen. Meddela om ni inte kan närvara hela konventet!

Ansök som tävlande till cosplaytävlingen här

Har du frågor eller funderingar om Kodachicon?
Kontakta oss på facebook eller via mail: konvent@kodachi.se